در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو مدل ۴۰۵ را تنها در نسخهٔ سدان معرفی کرد. فروش ۴۰۵ بهسرعت در بازارهای قارهٔ اروپا آغاز شد. در آغاز فروش، برای پژو ۴۰۵ چهار گونه موتور بنزینی با قدرت ۶۴ تا ۱۵۸ اسببخار موجود بود که در سال ۱۹۸۸، انواع موتورهای دیزل و توربوشارژر به موتورهای قابل سفارش برای ۴۰۵ اضافه شدند. مدل استیشن نیز در سال ۱۹۸۸ معرفی شد. تا سال ۱۹۹۰ حدود یک میلیون دستگاه پژو ۴۰۵ توسط پژو فروخته شد. ۴۰۵ یک مرتبه در سال ۱۹۹۱ فیسلیفت شد، بهروزرسانیهای این فیسلیفت در داشبورد، فرمان، و عایقهای صوتی خلاصه میشد.[۳]
در سال ۱۹۹۲ پژو ۴۰۵ یک مرتبهٔ دیگر فیسلیفت شد. در فاز دوم فیسلیفت، چراغهای عقب بازطراحی شدند و بخش کرکرهای میان چراغهای عقب حذف شد. همچنین در فاز دوم یک داشبورد جدید برای ۴۰۵ طراحی شد. در فیسلیفت دوم در نسخههای Mi16 و T16 دو کیسهٔ هوا برای سرنشینان جلو درنظر گرفته شد. در پاییز سال ۱۹۹۵، پژو ۴۰۶ رونمایی و تولید نسخهٔ سدان ۴۰۵ متوقف شد. ۴۰۵ یکی از پرفروشترین ماشینهای خانوادگی در اروپا بود که بیشترین فروش خود را در فرانسه و بریتانیا تجربه کرد. این خودرو هشتمین خودروی پرفروش در بریتانیا در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ بود.
بازارها و تولید
اروپا: از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ در سوشو (فرانسه) و رایتون آن دانزمور (انگلستان).
زیمبابوه: تا ۲۰۰۲، توسط شرکت کوئست تولید شد.
مصر: شرکت آبازا ۴۰۵ را در مصر تولید کرد.
ایران: تولید توسط شرکت ایرانخودرو از ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۲۲.
شیلی: تولید شده توسط شرکت فرانکو.
آرژانتین: از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ در کارخانهٔ پژو ویلا ساخته شد. در این کشور، ۴۰۵ خودرویی بسیار محبوب با فروش کلی بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ دستگاه بودهاست.
لهستان: حدود ۴۰۰۰ دستگاه در شرکت fsc لوبلین بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.
تایوان: تولید شده توسط شرکت یو - تین موتورز از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵.
تایلند: تولید شده توسط شرکت ymc با مسئولیت محدود از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷.
بلژیک: تولید شده توسط شرکت بروکسیا از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶.
آذربایجان: تولید شده توسط ایرانخودرو در منطقهٔ صنعتی نفتچاله از سال ۲۰۱۹ (نسخهٔ تولیدی در آذربایجان پژو پارس است).[۵]