پژو ۲۰۶ (به انگلیسی: Peugeot 206) یک خودروی سوپرمینی (سگمنت بی) است که توسط خودروساز فرانسوی پژو از مه ۱۹۹۸ به عنوان جایگزینی برای پژو ۲۰۵ طراحی و تولید شده‌است. این خودرو که با کد تی۱ توسعه داده شد؛[۸] در سپتامبر ۱۹۹۸ به شکل هاچ‌بک معرفی شد.[۹] پس از آن مدل‌های کوپه کابریولت ‎(۲۰۶ CC)‎ در سپتامبر ۲۰۰۰،[۱۰] استیشن واگن ‎(۲۰۶ SW)‎ در سپتامبر ۲۰۰۱[۱۱] و سدان ‎(۲۰۶ SD)‎ در سپتامبر ۲۰۰۵ نیز معرفی شدند؛[۱۲] تا این‌که در آوریل ۲۰۰۶ پژو ۲۰۷ به‌عنوان جانشین این خودرو معرفی شد.

مدل فیس‌لیفت ۲۰۶ ابتدا در آمریکای جنوبی در سپتامبر ۲۰۰۸،[۱۳] پس از آن در چین در نوامبر ۲۰۰۸،[۱۴] و در سبک‌های بدنه هاچ‌بک، سدان و استیشن واگن (فقط در آمریکای جنوبی) عرضه شد.[۱۳] نام آن در این دو بازار به ترتیب ۲۰۷ کامپکت[۱۳] و ۲۰۷ بود.[۱۴] ۲۰۶ فیس‌لیفت متعاقباً در فوریه ۲۰۰۹ در اروپا عرضه شد. این مدل در این بازار فقط به شکل هاچ بک و با نام ۲۰۶+ به بازار عرضه شد.[۱۵] در آمریکای جنوبی (مکان‌های مونتاژ در آرژانتین[۱۶] و برزیل[۱۷])، این خودرو با همان نام ۲۰۷ کامپکت تا ژانویه ۲۰۱۷ عرضه می‌شد.[۱۸] علاوه بر این در چین، هم با نام ۲۰۷ و هم به عنوان سیتروئن سی۲ عرضه شد.[۱۹]

بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (به‌جز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

۲۰۶ با فروش ۸٬۳۵۸٬۲۱۷ خودرو تا سال ۲۰۱۲ پرفروش‌ترین مدل پژو در تمام دوران است.[۲۰] پژو ۲۰۶ بدون هیچ تغییر گسترده‌ای تا فوریه ۲۰۲۳ توسط شرکت ایران خودرو در حال تولید بود. در نتیجه، این خودرو توسط مجله اتوکار به عنوان سی‌امین خودروی تک نسل با عمر طولانی شناخته شد.

اس‌دی (تی۱۳)

پژو ۲۰۶ اس‌دی (سدان)

مدل سدان ناچ‌بک ۲۰۶ در سال ۱۳۸۵ و در ایران معرفی شد.[۳۵] این خودرو با کد تی۱۳[۲۲] و به‌طور مشترک توسط مرکز طراحی پژو و ایران خودرو توسعه یافت. ۲۰۶ اس‌دی پنجمین و آخرین نسخه از مدل‌های پژو ۲۰۶ به‌شمار می‌آید.[۳۶]

ایران خودرو از سال ۲۰۰۶ صادرات ۲۰۶ اس‌دی را به کشورهای دیگر از جمله روسیه، اوکراین، ترکیه، رومانی، بلغارستان و الجزایر به همراه صربستان، مونته‌نگرو و مقدونیه آغاز کرد.[۳۷]

۲۰۶ سدان در برزیل از اکتبر ۲۰۰۸، با دماغه مشابه با ۲۰۶+ و با نام 207 Passion فروخته شد. با این حال، این خودرو ربطی به پژو ۲۰۷ فروخته شده در اروپا نداشت. این مدل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ از عرضه خارج شد.[۳۸] این مدل همچنین در سایر کشورهای آمریکای لاتین، از جمله در شیلی، آرژانتین، اروگوئه، کلمبیا، اکوادور یا مکزیک ارائه شد.

این خودرو در مالزی و چین نیز به صورت داخلی تولید و با عنوان ۲۰۷ و تنها به‌عنوان یک مدل سدان به فروش می‌رسید.